neděle 19. ledna 2014

Výstava angličáků aneb Zpátky do dětských let


V Západočeskym muzeu v Plzni je skvělá výstava - výstava angličáků Matchbox od anglický firmy Lesney, kterou v roce 1947 založili dva kamarádi - Rodney a Leslie, oba Smithovi - z jejich jmen vznikli akronym - název firmy. Já sama jsem teda tyhle auta neznala - angličák se pro mě rovná auto od Hot Wheels, ale v pohodě, aspoň jsem si rozšířila obzory.






Tahle výstava je samozřejmě rájem pro kluky a muže všech věkových kategorií, ale i mně (jako holce) se tam líbilo - protože i já jsem si hrála s autama (táta totiž chtěl kluka :-D) - teda jen do tý doby, než nad nima zvítězily bárbíny a jiný holčičí věci. Takže holky - pokud nevíte, kam vzít svýho přítele - tohle je skvělá příležitost, nudit se fakt nebude, naopak, oživne :-)! Mam pocit, že můj M. se proměnil na tu chvíli zpátky na malýho roztomilýho klučíka - "Jééé, toho jsem měl doma, to je určitě ten samej model!"

Výstava je koncipovaná popořadě, tak jak se angličáky Lesney vyvíjely (časově), od těch nejstarších, po nejnovější modely, u každýho z nich je napsáno (pro neznalce), co je to za auto  - značka, typ, o vývoji je tam celá zeď popsaná informacema - a některý jsou fakt zajímavý, neni to planý čtení :-). Obzvlášť super je část o Matchboxech, kterak se dostaly k nám do Československa.

Tahle výstava může bejt zajímavá i pro umělce nebo designéry - veškerý angličáky byly (dokud se nezačaly vyrábět ve velkym) vyráběný ručně - od vylití formy, po malování. V síni je možný k vidění i "instruktážní" video - záběry z výroby a podobně (komentář je k tomu ale anglicky!). Na fotce za mnou je ono video :-D.



Skvělá je i cena vstupnýho - pro studenty (po předložení dokladu o studiu - třeba průkazky) je to za dvacku! Pro nestudenty za 40 korun českých. Otevřeno mají od 10 do 18 hodin, výstava běží do 9. února. Takže nemeškejte! :-)

Pro víc informací o Matchboxech -> http://www.matchboxy.cz/ :-)

Fotoreport:




Má velká vášeň - Ford Mustang:


M. miluje Vespy:


Ještě sem hodim svůj vohoz - asi by to chtělo samostatnej post, ale byl by s dvěma fotkama, což si myslim, že by nebylo plnohodnotný :-).

Vzhledem k tomu, že ten den byla pěkná zima, zabalila jsem se do svý oblíbený šedý šály. Kostru outfitu tvořily fádní, ale moje oblíbený džíny s kabátem. Doplnila jsem to tmavě šedým delším svetrem - kterej hezky ladí se světlejší šálou. K tomu jsem natáhla na rameno (momentálně hodně nošenou) černou kabelku. Doplňky jsem si žádný nevzala - tim myslim řetízky, náramky. Zato mam jeden skvělej doplněk, a to boty (který jsem si vysnila v jednom z předchozích postů). Odměnila jsem se za svojí práci, udělala jsem si radost a koupila jsem si je :-). Jsou podobnýho rázu jako slavný Martensky, jsou posetý kytkama - to se mi bude na jaro hodit, jednim z trendů nadcházející sezóny jsou totiž kytky - velký, malý, barevný, nebarevný - jakýkoli! Jsou dost výrazný, proto jsem si nic dalšího doplňkovýho nevzala - myslim, že by to vypadalo přeplácaně. Ještě musim podotknout - takovýhle boty (výrazně vzorovaný) jsou záležitostí jedný, maximálně dvou sezón, proto jsem do nich nevložila takovej obnos a koupila jsem je v lidovým "háemku" - za lepší (levnější) cenu, než nabízí právě u Martense - ty samozřejmě vydrží dýl, tam se ale tim pádem vyplatí koupit si nadčasovou klasiku - tedy černý, jednobarevný - tedy to, co vim, že budu opravdu nosit i za pár let.


Tady je detailní záběr na boty (jiným detailům jsem se blíž nevěnovala, nejsou tak výrazný):


Tak co? Nejsou špatný, ne? :-)

Výčet oblečeného:

kabát - Mango, džíny - H&M, svetr - Mango, šála - Invuu (www.zoot.cz),
kabelka - LYDC (www.zoot.cz), boty - H&M


Doufám, že jsem nabídla dobrou inspiraci - jak na kulturní zážitek, tak na outfit - já vim, je vesměs obyč, ale boty to svojí výrazností hezky oživí.
Nuže, neváhejte - utíkejte do muzea! :-)


11 komentářů:

  1. Klasický marteny v jakýmkoli designu se dají nosit jakkoli dlouho, neb jde o klasiku nepodléhající času, i kdyby na těch botách bylo nevímco s výjimkou americký vlajky (tu nenosit nikdy) :-)
    Mám jedny černý kotníčkový s lakovanejma lebkama a kytkama, jedny černý vysoký bez vzoru a jedny červený kotníčkový v laku. Pravda, není to vyloženej vodvaz, ale plánuju ještě zebrovatej vzor, čekám až je v únoru zlevněj. A nosit je budu aj v důchodu, moje milá.
    Zdar a sílu, corrigan z MP :-)
    PS: tyhle ti slušej (budu tykat, je mi hodně) ;-)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Vy nosíte Martensky? Nene! :-D Přítel mě na Martensky ukecával, sám už je jakou dobu má, ale já se znam, móda je pro mě pomíjivá - ty kytky mě přestanou za chvíli bavit :-D Proto jsem šla do levnější verze - Marteny za 2 tisíce a vejš by mě asi štvaly, když bych věděla, že mě omrzí :-D A díky! :-)

      Vymazat
    2. Javor, že nosim marteny. Samozřejmě ne pořád, ale žít bych bez nich nemohla. Proč ten údiv? Jakože stará baba, jo? :-D Woe. :-D
      Bude mi čtyřicet, no. :-D

      Vymazat
    3. Starý baby mi neštvou - navíc ,moje skorotchýňka taky několikery má, a to je ještě o maličko starší :-D Vy jste vážně skvělá! :-D

      Vymazat
    4. Hahá, děkuju :-)
      Já ti pošlu čísla na moje syny, že bys jim to řekla, jo. :-D
      Esi ti to dovolí vychování, tak mi tykej, budu se cítit o trochu líp. ;-)

      Vymazat
    5. Ať se synátoři kouknou sem a uvidí, jaká je máma frajerka :-D Tykat ti asi nezvládnu, ale zkusim to! :-D

      Vymazat
  2. tohle ti sluší mnohem víc než ty věci co byly prezentovány na MP!

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Děkuji Vám, třeba najdu odvahu dát to na MP :-D :-)

      Vymazat
  3. A tohle se mi líbí, výstava i oblečení :) martensky super, neschovávej před námi ten pas ;) (moc dobře vim, že sehnat vypasovanej kabát v trochu větší velikosti neni tak lehký, jako by snad výrobci počítali s krabicoidní postavou u všech nad velikost 42 :D )

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Dobře, já příště ten pas nějak vyndam! :-D Tenhle kabát teda neni vypasovanej schválně, cíleně jsem hledala tenhle, ale máte vesměs pravdu - ono je vlastně téměr všechno krabicovatý a divný nad velikost 42 :-D

      Vymazat
    2. Ty mas vic jak 42? :-O
      To mi z fotek nepripada

      Vymazat