pondělí 13. ledna 2014

Praha krásná, Praha má


Naše hlavní město je krásný. A velký. A v lecčems na hovno.


V sobotu jsem tam vyrazila. Dneska je pondělí. Doteď se z toho vzpamatovávám. Moje peněženka taky. Howgh!

Prahu miluju, architektura tam, to je prostě bájo, můžeš si tam hrát na cizince, aby sis protrénoval anglinu (nebo jinej jazyk) a sežerou ti to, protože takovejch cizáků je tam habaděj, a co víc, je tam větší množství šopů, který v Plzni ani nejsou. A když v jednom něco nemaj, o pár set metrů dál je ten samej, kde to maj! Sen každýho šopaholika, no ne? Nedávno jsem tady psala o botách, který chci - našla jsem je sice až v druhý pobočce, ale našla, a to je přesně ten případ. Praha je prostě město netušených možností! A, SAKRA, je tu Starbucks! Nejsem nějaká supr čupr blogerka, co jezdí do Prahy jen proto, aby si vyfotila kelímek a pak jela domů, ne! Mango blended juice se zeleným čajem (rovná se organickej zelenej hnus) od Starbucks je mým oblíbeným a stal se mojí tradicí, když jsem v Praze - ne kvůli už zmíněnýmu kelímku, prostě mi to chutí - kdyby to měli v plzeňskym Crossku, v Praze už by mě neviděli.

Právě v sobotu jsem měla v plánu utratit svoje těžce vydřený prachy za pokladnou v Tescu (a řeknu ti, tam je to sranda, skoro každej na tebe čumí jak na nevzdělanej póvl - to by vejrali, kdyby věděli, že pomalu mířim k vyššímu vzdělání, než maj oni!). M. a skorotchýňka (po mojí opravdu únavný agitaci, aby jela taky) vyrazili se mnou, to je jasný. Vyrazili jsme poměrně včas, nic nenasvědčovalo tomu, že to bude hustý. Nejdřív jsme se museli stavit u mýho milujícího otce, kterej bydlí nedaleko matičky Prahy, abysme si (KONEČNĚ!!!) dali dárky (jo, ty vánoční). Tam jsme se napili, zaníceně pohovořili a vyjeli vstříc veeelkým nákupům. A pak...

Měli jsme v plánu zaparkovat pod Palladiem, je to v centru a hlídaný, což je fajn. ALE! Přijeli jsme z druhý strany, takže jsme se ke vjezdu nemohli dostat, tak jsme jak blbcí objížděli centrum Prahy, ale jediný místo jsme nenašli! Po půl hodině jsem si vzpomněla na hlídaný parkoviště u UMPRUMky (50 na hodinu, ty kráso!). V pohodě, začalo se stmívat (no, v pohodě to moc nebylo), všichni jsme chytali nerva (hlavně já, protože jsem se fakt těšila a někdo nebo něco mi chtělo tenhle vejlet zkazit) a navíc na nás čekala doma psice, která měla dostat baštu, měla bejt vyvenčená a v pohodě, ale to nehrozilo.

Vyrazili jsme tedy přes Staromák na Příkopy - tam jsme vzali hadrárny útokem - opravdu jsem si přivezla některý z mých must-haves (kousky, který musim mít, víš co), jenže! S M. jsme jedli naposled kolem 11. hodiny, kdy jsme si dali misku Cini minis a čaj. A blížila se šestá odpolední - komiksový hvězdičky před očima, saharský sucho v puse a děsná touha zakouřit si na sebe nenechaly dlouho čekat. Navíc v Zaře měli hrozný vedro - takový to padesáti stupňový vedro! Fuj, humus, za chvilku to se mnou sekne, pomoc, už nemůžu. Naštěstí nás držela pohromadě vidina žrádelny v Palladiu, kam jsme si to namířili. A POZOR, TEĎ PŘICHÁZÍ ZLATÝ HŘEB VEJLETU! Cestou tam jsme prošli kolem známý posh pekárny Paul. A oni tam měli makronky!!! Kalorickou bombu, kterou jsem VOPRAVDU toužila ochutnat už jakou dobu. Koupila jsem si od každý chuti jeden - tedy čtyři - samozřejmě jsem se hodlala podělit i s M., ať nejsem tlustá sama. Blbý teda bylo, že chtěli za jeden 70 korun, ale vzhledem k tomu, že ochutnat to byl můj sen a už si to asi nikdy (nebo aspoň hodně dlouho) nedam, udělala jsem si radost. No to mi dodalo, do Palladia jsem došla plná nově nabytých dojmů, že mam v tašce hroznej poklad. Tam jsme se všichni nadlábli a prošli jsme ještě pár obchodů - tady mam takovej tip - Topshop je docela fajn obchod, ceny celkem ujdou a studenti tam maj s platnym průkazem 10% slevu! :-)

Pak už jsme konečně vyrazili vstříc vozítku, že už jako jó, jedem domů. Akorát jsme v 9 stihli orloj, zajímavý tyhle hodiny, a pápá, zas někdy Praho! Domů jsme dorazili v půl jedenáctý. Psice se počůrala málem hned ve výtahu, když jsme jí po 10 hodinách táhli ven, pak, s uzlíkem na žaludku (nejspíš) letěla zpátky nahoru, kde už jí velká panička dělala baštu, kterou měla dostat v půl pátý. Chudák. Nejsme tyrani zvířat, jen jsme se prostě trochu zapomněli, no.

Musim ale říct - stejně je Praha děsná, je to velký, člověk aby se dál od centra vyznal a těch lidííí! To by se jeden zbláznil. A hlavně - s tim množstvím pěknejch obchodů tam - to bych za chvíli jedla rohlíky a pila krabičák někde pod mostem (ale měla bych tašky plný hadříků!). A Japonci s foťákama a veškerý prodírání se mezi nima by mi taky lezlo krkem. Blurgh, díky, nechci. Plzeň rulezzz, milujte (milujme) Plzeň!

Nějakej fotoreport? Na, tady máš:

TOHLE je, vážení, truhla plná pokladů.


Dívejte!


Snaha o zachycení davů (u Prašný brány):


Dechberoucí! Krása! Orloj! Praha! (Mam novej mobil a koukam, že fotí dobře, týjo!)


Zejtra přibude novej post s fotkama (samozřejmě na nich budu - snad pěkně - oděná, ale ne spoře, nýbrž v hadérkách právě z Prahy!). Vyčkávej!


15 komentářů:

  1. Tvoje malé komplexíky mě fakt baví! Děvčátko, co nikdy nemělo makronku, hadříky z Prahy má za lepší než cokoliv jinýho (hele, budu hádat, koupila sis nový DŽÍNY a baleríny, že jo?). A že míří k "vyššímu" vzdělání? Neříkej mi prosím, že chodíš do jakéhokoliv vyššího ročníku než je ten první na střední škole? To bych - vzhledem k tvému slohu - nad stavem našeho školství fakt zaplakala.

    OdpovědětVymazat
  2. Koupila jsem si nový džíny, to máte pravdu :-D Hadříky z Prahy asi nejsou to nejlepší, to nevím, kde jste sebrala tuhle blbost, ale lépe se tam všechno shání :-) Mířím k vyššímu vzdělání - vlastně k vysokému - studuji první ročník Západočeské univerzity v Plzni.
    Pokud tady někdo má komplexíky, jste to Vy, když nejste ochotna vyjít ani z anonymity :-) Předveďte se, hrdinko!

    OdpovědětVymazat
  3. Plzeňská práva to jistí,že?No bohužel vejšku už bude mít asi opravdu každý.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. To snad ani nemyslíte vážně?! Nebo jste takový primitiv, abyste zastával/a takový předpotopní a rozhodně ne správný názor? Já už vim, Vy budete nas.raná krůta z Pekla, že ano? Nestuduji práva, nýbrž Mezinárodní vztahy, to je velký rozdíl - a na jiné fakultě :-) Vy vejšku máte? Že podle toho usuzujete? Nebo soudíte práva dle vlastní zkušenosti?
      Zakomplexovaná očividně nebudu já...

      Vymazat
    2. Ale blbá seš stejně, ať už studuješ to nebo to. Toho se nezbavíš ;)

      Vymazat
  4. Je teda pravda, že by to chtělo zapracovat na formě vyjadřování. Chápu, že se touhle nespisovnou formou snažíš přiblížit se širšímu okruhu čtenářů a trochu to odlehčit, ale mně se to čte docela špatně - samozřejmě je to subjektivní názor. A ta poznámka s právnickou fakultou, tomu už se musíš jen smát, poslouchám to 2. rokem také :-)
    Souhlasím s obsahem článku - taky jsem v Plzni na VŠ a Praha je oproti té menší, klidnější a takové méně uspěchané Plzni úplně jiná. Paradoxně bydlím u Prahy a hrozně ráda trávím čas v menších městech, než je Praha.

    Ellie

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Děkuji za pěkný komentář, jsem ráda, že někdo se mě taky zastal - viz VŠ :-D Pokusím se se svým stylem jazyka něco udělat - ne hned - postupem času (pokusím se alespoň některé výrazy vyměnit). :-)
      Právě - já Plzeň miluju, jsem tu odmalička - i proto chodim do školy tady - zkoušela jsem Prahu - ale radši jsem tady :-) Praha je uspěchaná, přesně jak jsi řekla, to Plzni chybí - naštěstí :-)

      Vymazat
  5. Jako dobře Vy....kritika jak tak koukám se nepřijímá? Ještě urážite, když se někdo naveze do plzeňský VŠ?...kde je Vaše ironie??? Dámo, zabalte to :oDDD nebo neeeee, at se můžu tlemit

    OdpovědětVymazat
  6. Kritika se přijímá - urážím se ne proto, že se někdo naváží do plzeňské VŠ - urážím se proto, že ten člověk o mně vůbec nic neví a hned usuzuje, že když studuju v Plzni, mám koupená práva - Vy byste naštvaná nebyla? Dámo, buďte soudná, prosím!

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jo pardon, blbě jsem to pochopila - vy to myslíte tak, že urážím já toho, kdo napsal o plzeňských právech, že ano? Koho urážím? Pouze jsem se rozčílila nad opravdu pitomým názorem - že je ten názor pitomý, to je můj názor, ne směrovaná urážka. A pokud máte soudnost, víte, že hlášky o plzeňských právech jsou poněkud passé a rozhodně to nevypovídá o všech studentech v Plzni. Navíc tyto, které tohle napíšou jsou akorát nasrané krůty z Módního pekla, které jsou dotčené a kopou kolem sebe. Ale že by se zmohly na nějaký přijatelný argument? Ne, to nehrozí - navíc - Vy byste se neurazila a nenaštvala poté, co by Vás automaticky jako studentku v Plzni odsoudili jako studentku práv ve špatném slova smyslu? Ta soudnost, že?

      Vymazat
  7. Neurazila, bo jsem si sama sebou dost jistá!!! brala bych to jako joke, nadsázku a nechovala bych se jak malej na-ranej spratek. Nedělejte blog, když si sama sebou a ani tím co děláte nejste jistá. Pokud máte takovýto urážlivý a výbušný projev hned ze začátku, tak to tady nebude mít dlouhého trvání. Povzneste se ne???

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. To byla prvoplánová provokace - ta by váš naštvala také, ne? A dle čeho usuzujete, že si nejsem sebou ani blogem jistá? Já jen vím, že s ním začínám, takže než bude "eňo ňuňo", chvíli to potrvá, ale není to tak, že bych si nebyla jistá v tom, co dělám.
      Jen dodám - neurazila jsem se já jako taková, vím, že urážka nešla přímo na moji osobu (nebo, šla, ale zde jde o to, že ten člověk vypálí takovouto blbost jen proto, aby mne mohl urazit - nebo spíš na mě naházet špínu).

      Vymazat
    2. Pochopte - kdyby to byl joke, nadsázka - také bych to tak brala - tohle ale ani jedno z uvedeného nebylo, uznejte :-)

      Vymazat
  8. Anonymní 18. ledna: Ty neustálé poznámky na plzeňskou VŠ už jsou dost unavující. A nepřiměřená reakce by obnášela použití nějakých vulgarit, slečna pouze vysvětluje, proč už jsou ty vtípky trapné. Ta aféra je překonaná a ZČU plodí vzdělané a férové studenty. Kdyby si to nechal každý líbit a nikdo by ZČU nebránil, to by teprve dopadlo špatně :-)

    Ellie

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Slečno Ellie, jsem ráda, že ses mě zastala, moc si toho cením :-) A souhlasím s tebou, díky! :-)

      Vymazat